poniedziałek, 2 grudnia 2013

Jak zrobić świąteczne pudełko na słodkości lub drobny upominek. Kurs, krok po kroku

Dzień dobry :) Nie wiem czy wszyscy, ale może część z Was, pamięta mój kurs na składane pudełeczko z motylem przygotowany dla Was. 


Pudełko tuż obok wstążkowych różyczek cieszy się popularnością na moim blogu, największą. :) Co mnie bardzo cieszy. Postanowiłam, że wykonam dla Was wersję świąteczną, ale i uproszczoną. Pudełko robi się bardzo szybko. I tutaj mam do Was prośbę. Nie zniechęcajcie się ilością zdjęć, czy ilością pracy i skomplikowanych czynności, bo w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Mnie samo pudełeczko zajmuje około 10 minut. Oczywiście osoby, które nie mają specjalnych narzędzi, jak mata do bigowania, czy gilotyna lub trymer będą miały wydłużony czas pracy, ale nie o wiele :) Zachęcam Was do spróbowania :) Tutaj możecie zobaczyć pierwowzór, a poniżej przedstawiam Wam wersję i kurs na uproszczone pudełko. Mam nadzieję, że spodoba Wam się równie bardzo jak poprzednie. 

Zrobiłam 4 pudełka. 4 wersje. Z ciastkowym ludzikiem, z choinką, z gwiazdką oraz bałwankiem. Pod postem umieszczam dla Was szablony znalezione w internecie. Wybierzcie, który Wam się podoba lub możecie poszukać innego, np. na mikołaja. Kurs przygotowałam dla Was na podstawie pudełka z choinką. Wymiary pudełka to 7 x 8cm







Uwierzcie mi, że nie ma nic trudniejszego niż przedstawienie na zdjęciach czegoś co jest na prawdę łatwe. Wytłumaczyć to, to jedno, zrobić szczegółowe zdjęcia, drugie, napisać czytelny i zrozumiały dla każdego post. Kosmos! Jeśli coś jest niezrozumiałe, jeśli są niedociągnięcia, przepraszam Was bardzo i zapraszam do zadawania pytań :)
Kurs krok po korku dla Was. Zaczynamy!




Potrzebne rzeczy
- mata do bigowania*
- trymer lub gilotyna*
- klej
- nożyczki
- linijka/ekierka
- ołówek, gumka do mazania
*te dwie rzeczy NIE SĄ KONIECZNE, ale jeśli je posiadasz, nie potrzebujesz już nic więcej prócz kleju :)
Postaram się  zrobić opis dla osób, które nie mają tych narzędzi.

1. Szykujemy arkusz papieru 30cm x 30cm.


2. Na jednym boku odmierzamy 29 cm, a resztę odcinamy


3. Odmierzamy 7cm i rysujemy w tym miejscu linię lub zaznaczamy 7cm i od razu zaginamy. Następnie czynność powtarzamy na 14cm, 21cm oraz 28cm. 


4. Zostaje nam centymetr w zapasie. I bardzo dobrze ;)


5. Odwracamy naszą kartkę tak by linie, które zaznaczaliśmy szły poziomo. Jak na zdjęciu poniżej. Ustawcie sobie tak samo jak ja, będzie Wam o wiele łatwiej. Ten zapasowy centymetr niech będzie u góry. Nie będzie komplikacji :)


6. Teraz zaznaczamy linię lub od razu zaginamy na 5cm (to będzie spód pudełka) 13cm (to wysokość naszego pudełka) oraz na 19cm (nasze górne zakładki). Można zrobić krótsze o 2cm. 


Poniżej zaznaczyłam Wam ołówkiem jak to idzie :) 7, 14, 21, 28 jeden bok


5, 13, 19 drugi bok


7. Teraz na tym boku, po tej stronie gdzie mamy zapasowy cm (dlatego chciałam byście mieli kartkę tak samo jak ja ;)) miedzy 5, a 13 rysujemy sobie dwie takie skośne linie. Ta zakładka będzie nam potrzebna by skleić pudełko. 


8. Znów sobie kartkę obracamy :) Tutaj zaznaczyłam Wam pięknie, w którym rzędzie rysujemy :)
Między 13, a 19 cm. W każdej kolumnie rysujemy takie łuki. Najlepiej jeśli macie od czego odrysować, ja niestety musiałam kombinować sama, więc nie są idealne. 


Tak to wygląda. Zrobione? 


9. Jeśli tak, to szykujemy nasz szablon.


10. Składamy go idealnie na pół


11. I odrysowujemy na naszym pierwszym łuku, patrząc od lewej


12. Na 3 łuku rysujemy choinkę, ale odbicie lustrzane tej pierwszej. Tak by były do siebie obrócone "ogonkami", a nie czubkami. I tak musicie obracać każdy szablon. Czy to bałwan, czy gwiazda. 



13. Wycinamy.


Jak macie to zrobione, to już jesteśmy z górki. Prawda, że łatwe? ;)


14. Nasz spód w  miejscach zaznaczonych strzałkami przecinamy nożyczkami. Na 7, 14, 21


15. Jak już ucięte to zaginamy wszystko w miejscach zaznaczonych ołówkiem. Chyba, że robiliście to od samego początku ;)


16. Musimy przyciąć delikatnie nasz spód. Łapiemy 2 i 4 "płat" i podcinamy po skosie jak na zdjęciu. 


17. Następnie ostrożnie nacinamy choinki. Jedną od czubka, drugą od podstawy. 


tak to wygląda


18. Klejem smarujemy pierwszy płat spodu. I nakładamy na niego trzeci płat. Pamiętając by ten pomiędzy nimi był u góry. 


19. Tak wyglądają sklejone ze sobą 1 i 3 płat. Smarujemy ten co został u góry czyli 3 i przyklejamy. 
Mam nadzieję, ze macie lepszy klej ode mnie ;) Mój w ogóle nie chciał kleić zwłaszcza papieru z takimi wzorkami.


19. Przyklejamy ostatni


20. I nasz "rękawek". Ten zapasowy cm 


21. Zamykamy pudełeczko, wsuwając choinki jedną w drugą. 




Koniec. Nie mam pojęcia jak dałam radę to opisać. Jednak mam nadzieję, że nie namieszałam za dużo. Ze mną to już tak jest, że im bardziej się staram, tym gorzej mi wychodzi. :) Życzę wszystkich chętnym, którzy się zdecydują powodzenia. Pudełko jest MEGA łatwe. Tylko ciężko jest to tak łatwo przedstawić :) Będzie mi bardzo miło jeśli ktoś, kiedyś, pochwali mi się takim pudełeczkiem :)

Jeśli ktoś z niego skorzysta bardzo proszę o podanie źródła na swoim blogu.

Szablony






11 komentarzy:

  1. Widzę,że się bardzo napracowałaś przy tym kursiku,masa zdjęć ,opisów więc wszystko powinno być bardzo zrozumiałe.Jedynym moim problemem jest brak wszystkich narzędzi .Moim najwierniejszym przyjacielem są nożyczki,ale jak tak będziesz kusić tymi papierkami i pudełeczkami to kto wie czy nie zamarzę sobie jakiejś jak to napisałaś tu zacytuję -
    mata do bigowania*
    - trymer lub gilotyna*
    Dzięki za kusik i buziaki zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pudełka ! Zawsze chciałam takie zrobić ale nie wiedziałam jak się za nie zabrać. Dziękuję za super kursik, na pewno z niego skorzystam. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne pudełka i super kursik:) napracowałaś się z nim :) ale wyszło rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pudełka super. A kursik się przyda na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kursik rewelacyjny,dziękuję:) Pudełeczka urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dorociu dzieki za ten kursik;))Napracowałaś się przy nim ,ale było warto,bo te pudełeczka są świetne na świeta.Można w nie włożyć małe prezenty,na przykład biżuterię;))))Chyba zrobię sobie takie i powiem mężowi,żeby wielkośc prezentu dpasował do wielkości pudełka.Gorzej jak kupi mi paczkę czekoladek;))
    Buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pudełka i fajny kursik

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne są te pudełeczka, idealne na zapakowanie drobnych upominków. Kursik zrobiłaś Dorotko bardzo czytelnie i dokładnie. Może kiedyś i ja skorzystam. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kursik! A pudełeczka wyglądają bardzo efektownie. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjny kursik. Piekne pudełka zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każde słowo po sobie zostawione. Wszystko co miłe i przyjemne jest motywacją by stawać się lepszym!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Social Share Icons